dag 7 - min bästa vän



Världens bästa kompis heter Emma Elsa Alcén ♥

Vi har känt varandra sen slutet av 2003 tror jag, alltså ungefär sju år. Vi träffades först genom min kusin, eftersom emma och min kusin isabelle har känt varandra längre. Vi gick också i samma handbollslag, runt 2004 började vi bli ganska nära vänner och sen dess har våran vänskap bara växt.

Emma är en helt underbar vän som jag alltid kan prata om det är något, spelar ingen roll om jag sagt det 100 gånger innan, hon lyssnar ändå. Och det tycker jag är speciellt, eftersom vissa uttrycker sig bara att de redan hört mig säga det. Hon är också en äkta vän, en vän jag alltid kommer ha.

Vi bråkar sällan, emma går inte riktigt att bråka med, haha, det gillar jag. Hon är också snäll, omtänksam och givmild. Är nästan alltid på bra humör och det blir man alltid glad av. Jag gillar att hon är spontan också. Vi kan bara sitta hemma och nästa sekund sitter vi på bussen påväg till en fest, bio eller något annat spännande.

Men vi är också de som bara kan sitta hemma i timmar, dricka te och bara prata. Det spelar ingen roll om vi är mycket med varandra vi tröttnar aldrig på att babbla, haha. Vi behöver inte hitta på saker hela tiden utan att bara vara med varandra tycker vi räcker. Dett låter nästan som en kärleks förklaring, hihi. Men det finns ju en sorts kärlek mellan bästa vänner. Och det finns ingen som jag trivs med lika mycket som med emma.

Jag kommer ihåg en gång när vi hade haft filmkväll hos henne så skulle vi sen gå och lägga oss, men istället låg vi vakna i två timmar och bara pratade, det är så typiskt oss.

Alla minnen vi har tillsammans är oslagbara. Och alla saker vi gått igenom, bra som dåliga, har vi alltid stöttat varandra. Det spelar ingen roll vad det är, för vi tar oss igenom det.

Emma är en av det få som jag verkligen litar på till 100 %. Jag berättar massa saker för emma som ingen annan vet om, men det är väl det man har en bästavän till.

Det känns skönt att veta att man alltid har någon som är på ens sida, no mather what. Och där står min lilla emma,
MIN !

Det finns ingen som du emma, jag älskar dig min pingla ! ♥ Du och jag mot världen.


Kommentarer
Postat av: emmaalcen

jag älskar dig festis! <3

2011-01-07 @ 17:59:15
URL: http://emmaalcen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0