dag 8 - ett ögonblick

Ett ögonblick jag alltid kommer komma ihåg var något som hände för sju år sedan.

Jag kommer ihåg det som om det vore igår. Jag var i vardagsrummet då mamma och pappa bad mig och min lillebror komma och sätta oss i köket. Så börjar pappa, "detta är inte ditt och mathias fel  men.." och min förtsa tanke blev. Har han åkt in i fängelse nu ? vad har han nu gjort ? Jag har ingen aning varför fängelse var det första jag kom och tänka på men det var det iallafall.

Sen kom de följande orden.. "jag har träffat en ny". Orden ekar fortfarande i mitt huvud. Jag blev arg, ledsen och besviken. Hur kunde han göra så mot mamma. Jag sprang iväg och grät. Jag trodde inte på dem. Jag ville inte tro. Men efter jag legat och gråtit en stund i mammas och pappas säng fick mamma tillbaka mig i köket, där vi satt hela kvällen och pratade..

det var kvällen mitt liv skulle förändras, dagen då mamma och pappa berättade att de skulle skilljas...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0