dag 9 - min tro

Tro och tro...

Jag bor i ett kristet land, jag har konfimerat mig. Så jag borde vara kristen, men ska jag vara ärlig så vet jag inte. Jag tror det finns något övernaturligt, något efter döden, någon slags gud. Däremot tror jag inte på allt som står i bibeln. Vissa saker känns lite för konstiga..

Det finns dokumenterat om att jesus har funnits och att han levde runt israel och all det, så visst det köper jag, men att han hjälpte döva att höra, vatten till vin etc är jag tveksam mot.
Varför har det inte hänt något de senaste hundra åren då ?

Tolka mig inte fel nu, för detta är vad jag tror. Jag säger inte att jag har rätt och att alla som inte tror som mig har fel, verkligen inte. Det är religonsfrihet i svergie, alltså så får man tro som man vill.

må gud vara med er ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0