Tankar blir ord

Dagarna bara flyger förbi. Klockan är redan fyra, och vad har jag gjort idag ? Absolut ingenting.

Jag sitter iallafall nu med datorn i knät och försöker hitta fakta till min argumentarande text i engelskan. Mitt ämne eller min åsikt är att jag tycker att sverige borde höja straffet på mord på minderåriga. Bara för att man inte är 40 borde man väl fortfarande stå sitt kast ? Kan man mörda någon, kan man fan sitta i fängelse också.

Jag sitter och läser therese rojas blogg (hon som blev mördad 2009 av två jämnåriga personer) just nu där hon skrivit om att hon är orlig för balen, och vilket gymnasium hon ska välja. Ett inlägg skriver hon att hon är så glad att det snart är skolavslutning och att hon inte har något mer plugg. Och jag tycker det är så hemskt, att ingen visste, att hon inte visste, att hon aldrig skulle få uppleva skoalavslutningen, eller sin bal, eller börja på gymnasiet. Hon hade inte ens behövt gå i skolan, jag kan inte låta bli att bli upprörd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0